Tuesday, May 29, 2012

Rania of Melbourne

Setibanya di lapangan terbang antarabangsa Melbourne (Jumaat, 25 Mei), kami sekeluarga dijemput oleh kenalan dari Facebook, En. Nazri dan En. Hadi. Mereka ialah ahli South Eastern Family iaitu warga Malaysia yg belajar atau pasangan pelajar Malaysia di sini. Suhu sejuk 9 darjah Celcius disertai hujan menyambut ketibaan kami pada hari pertama kami di bumi kanggaru ini. Kami di bawa ke rumah Ustaz Rosmizi (dan isteri- Sharifah). Di rumah merekalah kami menginap sementara berjaya mendapatkan rumah sewa.

Ustaz dan Sharifah mempunyai 3 orang cahaya mata- Rania (5), Aisar (3) dan Baby Aasif (6 bulan). Bersyukurnya ditemukan dengan komuniti Melayu Malaysia. Semuanya perancangan Allah. Segala kerisauan sewaktu di Kuantan hilang. Kejutan suhu yang amat sejuk pun diatasi dgn kehangatan ukhuwah yang baru terjalin.

Pada hari ke-3 (Ahad, 27 Mei), kami berkenalan beberapa keluarga SE (Kak Asreene, Kak Anilawati + En. Nazri, Kak Norzila + En. Mat, Kak Azlina +  En. Iwan). Setengah hari bertaaruf, bermacam cadangan dari kaum ibu untuk saya sebagai memanfaatkan masa di Melbourne ini. Antaranya menjadi guru seni untuk anak mereka.. Tak pernah pula terlintas di fikiran saya malah saya fikir saya yang perlu berguru sebenarnya :)

Pertemuan yg penuh kemesraan ini diharapkan berkekalan dan mengubati rindu kami dengan keluarga dan sahabat-sahabat di Malaysia yang jauh di mata...
Belakang rumah Ustaz Mizi (lebih kurang waktu Asar)

Snacking in the kitchen

Rania dalam pelat 'engwish': "dwor mee horse. i wike horses". "Ok let aunty draw you the pony".

"Rania & Little Pony". Comel tak Rania warna... :)

Iman dan Rania. Gembiranya..

2 comments:

  1. salam Zaza...
    how's life as perantau? dah settle down dah sume?
    wani follow blog zaza deh :)

    ReplyDelete
  2. :) sure wani.. Terima kasih atas kesudian...

    ReplyDelete